Jäsenedut

Lainopillisia palveluita

Jytyn merkittävä jäsenetu on oikeusapu ja lainopillinen neuvonta palvelussuhteeseen liittyvissä asioissa. Palvelu on maksuton.

Vastuu- ja oikeusturvavakuutus

Liitto on ottanut jäsentensä turvaksi ammattihenkilön vastuu- ja oikeusturva-vakuutuksen ammatissa aiheutuvien vahinkojen varalta If vakuutusyhtiössä. Vakuutettuina ovat myös liiton opiskelijajäsenet työharjoittelussa ollessaan. Vastuu- ja oikeusturvavakuutus on voimassa, kun jäsenyys on kestänyt kuusi kuukautta. Vakuutusehdot sekä vahinkoilmoituslomakkeita saa Ifin konttoreista.

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus ja matkustajavakuutus

If Vakuutusyhtiön kanssa tehdyn sopimuksen mukaan alle 65-vuotiaat sekä alle 68-vuotiaat työssäkäyvät, Suomessa vakituisesti vuosittain yli kuusi kuukautta asuu jäsenet ja opiskelijajäsenet on vakuutettu vapaa-ajan tapaturma- ja vapaa-ajan matkustajavakuutuksella. Jos jäsen eroaa tai erotetaan jäsenistöstä, vakuutusturva päättyy välittömästi. Tapaturmavakuutuksesta korvataan vapaa-aikana sattuneita tapaturmia, mikäli niitä ei korvata jonkin lain perusteella. Matkustajavakuutus on voimassa enintään 45 vuorokautta kunkin yksittäisen Suomesta alkavan, vapaa-aikana tehtävän koti- tai ulkomaanmatkan alkamisesta. (Matkustajavakuutus ei koske matkatavaroita.) Molemmat vakuutukset sisältyvät jäsenetuna jäsenmaksuun.

Liiton jäsenkorttiin on painettu vakuutuksen tiedot, joten se toimii myös matkustajavakuutuskorttina.

Tarkemmat tiedot liiton vakuutuseduista saat osoitteesta www.if.fi/jyty tai Ifin palvelunumerosta 010 19 19 19 ma-pe klo 8-20.

Jos sinulle sattuu vahinko, tee vahinkoilmoitus netissä www.if.fi tai soita Ifin vahinkopalveluihin 010 19 18 18 ma-pe klo 9-18.

Jäsenen jäädessä eläkkeelle

Liitto muistaa eläkkeelle jäävää jäsentään ja liitonedustajan voi kutsua paikalle juhlistamaan eläkkeelle jääntiä.

Omaehtoinen kunnon ja hyvinvoinnin ylläpito – Hyvinvointiraha 30€/vuosi 2017

Kuluvalle vuodelle 2017 on jäsenistön hyvinvointiin varattu erityinen hyvinvointiraha. Jäsen voi maksettua/maksettuja kylpylä- tai kuntosalikuitteja vastaan laskuttaa yhdistystä kerran vuodessa enintään 30 eurolla. Kannattajajäsenet voivat laskuttaa enintään 10 eurolla/vuosi. Yhdistyksen jäseniä tuetaan Kiannon Kuohut kylpylän ja kuntosalin, Hallan Saagan saunaosaston ja kuntosalin sekä Honkavaaran kuntosalin käytöstä.Ks. lomake takakannessa.

Mikäli jäsen ei käytä uinti/kuntosalietua, voi hän laskuttaa yhdistystä enintään 30 eurolla liikuntaan ja henkilökohtaiseen hyvinvointiin aiheutuvista kuluista, esim. liikunta- ja kulttuuritapahtumien pääsymaksut, kansalaisopiston kausimaksut, urheiluseurojen jumppamaksut tai hierontamaksut.

Tämä laskutus on tapahduttava tämän tiedotteen takakannessa olevaa lomaketta käyttäen, johon on liitettävä alkuperäiset maksukuitit. Toimita lasku Raija Auviselle Suomussalmen kunnantalolle!. Muistathan laskuttaa v. 2017 hyvinvointirahan marraskuun loppuun mennessä.

Adressit

Yhdistyksellä on myynnissä onnittelu- ja surunvalitteluadresseja. Adresseja saa kuntien yhdyshenkilöiltä, hintaan 8,00 €/kpl.

Jytylehti

Kuukausittain ilmestyvä liittolehti, luettavissa myös sähköisenä.

Lisää jäseneduista Jytyliiton sivuilta.

Jyty on myös nuorten liitto. Klikkaa ja lue lisää!

Liitto muisti eläkkeelle jääneitä jäseniä

Syyskokouksessa palkittiin eläkkeelle jääneitä jäseniä
Klikkaa kuvaa nähdäksesi siitä suurennoksen.