Jäsenyys ja jäsenedut

Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jytyn ja Julkis- ja yksityisalojen työttömyyskassan (JYTK) jäseneksi voit liittyä helposti sähköisellä liittymislomakkeella. Jäsenyytesi alkaa ilmoittamastasi liittymispäivästä, joka voi olla aikaisintaan liittymishakemuksen täyttöpäivä. Hakemukset käsitellään mahdollisimman pian.

Kuka voi liittyä jäseneksi
Jytyyn liittyvien jäsenten työnantajana on yleensä kunta tai kuntayhtymä, kuntien kokonaan tai osittain omistama yhtiö sekä seurakunnat. Tällöin työnantaja noudattaa Jytyn sopimia työehtosopimuksia kunta-alalla, yksityisillä aloilla ja kirkon alalla. Työnantajan toimialueena voivat olla esim. kansalaisten perus- ja hyvinvointipalvelut. Kirkon alalla jäsenyhdistykset voivat ottaa jäsenikseen seurakunnan, seurakuntayhtymän tai muun kirkollisen työnantajan palveluksessa työskenteleviä.

Liitosta/kassasta toiseen siirtyminen
Liitosta/kassasta toiseen siirtyminen on hoidettava 30 päivän kuluessa, jotta työttömyysturva säilyy ja siirtyminen Jytyyn tapahtuu ns. vanhana jäsenenä ja kertyneet työssäolokuukaudet säilyvät ja siirtyvät mukanasi. Siirtymäajan jäsenyydettömältä ajalta eivät jäsenyys- ja työssäoloehto kerry, joten vaihto kannattaa hoitaa niin, ettei katkoa jäsenyyksien väliin jää. Kuuluminen samanaikaisesti kahteen työttömyyskassaan ei ole sallittua. Huolehdi, että jäsenmaksut edelliseen liittoon/työttömyyskassaan ovat hoidettu. Ilmoita edelliseen liittoon tai työttömyyskassaan siirtymisestäsi Jytyn jäseneksi. Liittymislomakkeella voit halutessasi valtuuttaa Jytyn irtisanomaan jäsenyytesi edellisestä liitosta/kassasta.

Opiskelijajäsenet
Opiskelijajäseneksi liitytään samalla liittymislomakkeella. Tutustu opiskelijajäsenyyteen​ tai kysy lisää opiskelijat(at)jytyliitto.fi. Opintojensa ohella työskentelevä opiskelija voi myös liittyä Jytyn työttömyyskassaan.

Lisätietoja
Jäsenyydestä ja jäseneksi liittymisestä lisätietoja saat yhdistyksemme jäsenasiainhoitajalta Raija Auviselta, p 044 797 0026, raija.auvinen(at)kainuu.fi

tai jäsenpalvelusta puhelimitse ma-pe klo 9–12 numerosta 020 789 3720 tai sähköpostitse osoitteesta jasenrekisteri(at)jytyliitto.fi

*********************************************************************************************